Ni kan tacka Tvångstanke vakten!

Överlyssna samtal. Det har alltid varit himla spännande. Kvittar om det är Carola som pratar med gud, bruden från småskolan som bråkar med sin mamma över telefon eller mr random som sextalkar med sin "flickvän" lite sent på en fredag. Jag lyssnar, jag engagerar mig.. i tystnad. Men ibland, som idag. Jag bara hade lust att ställa mig up och skrika "CUT!" bryta mig mellan dom och bara total crusha. "Så här är det kidz! Lifes goes on, face it! Lyssna på veteran-lisa ni kan in-te skriva så där i ett sms du ska leva ett x antal år till och träffa bruden ett x antal gånger till". Två sextonåringa brudar hade kommit lite i luven med sin såkallade bästakompis och hade world war 3 på en 3,5 tum skärm.

Undra egentligen vad som håller en tillbaka sånna stunder. Tyngdlagen? Kanske tvångstanke vakten? Han som håller än tillbaka när man bara vill ställa sig upp och skrika i en biosalong när alla sitter som fastklistrade i stolarna med blicken fryst på skrämen, han som får dig att inte slänga ut ett spädbarn utanför räcket när du står på en balkongen och den har ett utav sina utbrått, han som får dig att krampa tag i nycklar och mobil när du går på en bro för att du får ett "infall" att kasta macka med skiten, han som intalar dig mentalt att det är en dålig ide att smek den okända söta bakdel på krogen eller han som får dig att inse att det är äckligt att peta i näsan synligt på ett fik. TACK TVÅNGSTANKE VAKTEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0