Quitter..

..det är jag ju verkligen inte, jag är en otroligt ihärdig människa. Nästan lite intensiv. Men ibland så slänger även jag in handduken. Fast ge mig lite tid jag brukar ofta plocka upp den igen, don't give up on me darlings.

Loggade in här nu nyss för några minuters sedan och tänkte "Går någon in här fortfarande?" Min förmodan var nej, men ack så fel jag hade. Minst tio små "någon" om dagen går in för att lookie lookie. aaahw, nästan lite rörande! Lilla, lilla ointressanta jag.

Dom här tio människorna fick mig vilket fall att skriva ikväll. Topic, det har jag inte. Ni tog mig på sängen. Har ingenting att säga, har massor att säga. Jag kavlar upp kavajärmarna och börjar.

Det kom en sommar, den var fin, den var ful, mest ful faktiskt. Den var lite varm, den var rätt kall, mest kall faktiskt. Peace&love var höjdpunkten, GF var okej, nä det sög faktiskt. Jag förstörde det vita vinet, förstörde min lever och spydde mest hela tiden. Jag jobbade lite, gjorde ingenting i övrigt, men hade roligt ibland. Sommaren 2011, lekte livet? Svaret är nej, nej, nej!

Men det är ett avslutat kapitel. Nu är det är ju nästan vinter, vintrar är mer min tid tror jag. Men sen är jag ju ett november-kid dessutom, i live for the presents.

Känner dock att den här bloggen inte känner mig längre. Jag gör en statusuppdatering.
Lisa Skoglund, snart 21 år, bor ensam i en etta på 35 kvm i Sundsvall på storgatan. Äger ett shackrutigt hall- och köksgolv och har i övrigt inrett lägenheten nästan lite för fint om jag ska skryta. Har lagt ner en hel förmögenhet på prylar nu på slutet och suktar efter kläder (dom kvinnliga hormoner skriker verkligen). Börjat lägga ner tid på något jag redan lagt 13 år på, dvs har börjat dansa balett igen. Klippte mig nyss. Blev en kortkort mörk franskpage. Det var på tiden! Matchar lägenheten framförallt. Pluggar gör jag också numera, dötrivs. Fixade första tentan, brilljerade faktiskt om jag ska skryta igen. Jobbar lite fortfarande, cash is king och mitt jobb är ju dessutom så fint. Det var lite av mycket, men det får duga

Hur kan man inte älskart? jag älsklart! Det är än en gång bevisatt att min ihärdighet har segrat. Ska bara komma ihåg det när jag har mens eller allmänt off och sjukt bitter. Jag mår bra egentligen. Lägg ner pickdollen och ställ dig upp. 1, 2, 3 - Intervation inte 1, 2, 3 - skjut mig.

Låt oss säga "hej lisa, välkommen tillbaka lisa"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0